Bij het draaiende houden van een retailbedrijf komt nogal wat technologie om de hoek kijken. Niet alleen is bepaalde apparatuur een must om de boel werkend te krijgen en te houden, maar er zijn ook talloze oplossingen die het werk vergemakkelijken, handige bezoekersinzichten bieden en klanten nieuwsgierig maken. Denk aan camera’s, portofoons, netwerkapparatuur, intercoms en (reclame)displays. Al deze retail oplossingen vindt u bij KommaGo! Benieuwd wat KommaGo voor u als ondernemer kan betekenen? Lees dan verder of neem contact op voor advies.
Om te beginnen is een stabiele internetverbinding onmisbaar voor uw winkel. Voorraadsystemen en computers kunnen niet zonder degelijke verbinding en ook uw beveiligingscamera’s en kassasystemen hebben altijd een internetconnectie nodig. De basis wordt dan ook gevormd door een betrouwbare router, een switch ter uitbreiding van het aantal netwerkpoorten en een firewall ter beveiliging. We denken graag met u mee om ervoor te zorgen dat uw bedrijfskritische processen blijven werken en uw belangrijke gegevens beschermd blijven.
Internetstoring? Geen probleem! Met een 4G back-up oplossing behoudt uw apparatuur een internetconnectie. Zo bent u verzekerd van een altijd werkend kassasysteem en pinapparaat. Ook blijven uw beveiligingscamera’s opnemen en zijn ze extern bereikbaar voor opslag of voor monitoring door de bewaking. Meer informatie leest u op onze 4G back-up informatiepagina.
Met een WiFi-netwerk voor klanten biedt u hen niet alleen extra service, maar krijgt u ook de mogelijkheid om extra reclame te maken. Geeft u bezoekers toegang tot de WiFi via een inlogpagina, dan kunt u op deze pagina uw organisatie aanprijzen. Er zijn ook mogelijkheden om mensen in te laten loggen via Facebook, zodat hun contacten zien dat zij bij uw locatie zijn geweest. Dit vergroot uw naamsbekendheid en wellicht uw klantenkring.
Een goedlopende retailer kan niet zonder uitstekende communicatieapparatuur. Personeel dient met elkaar te schakelen om klanten snel van dienst te zijn en externe bereikbaarheid is een vereiste.
Een klant vraagt of er nog voorraad is, er is een ingewikkeld probleem bij de servicebalie of een persoon in uw zaak gedraagt zich verdacht. Allemaal situaties waarin snelle communicatie van belang is. Met behulp van portofoons communiceren uw medewerkers onderling moeiteloos. Zo vraagt de medewerker op de werkvloer aan het magazijn of er voorraad is, belt de persoon die de camerabeelden checkt met de werkvloer of vraagt men bij de servicebalie om assistentie. Voor snelle handsfree communicatie zijn headsets of oortjes geen overbodige luxe.
Telefonie is niet weg te denken als we spreken over externe bereikbaarheid. Een klant belt bijvoorbeeld de bakker om brood te bestellen of een filiaal vraagt een andere vestiging of dat ene populaire overhemd nog op voorraad is. Zowel voor zakelijke communicatie als klantcommunicatie is telefonie belangrijk. Kies bijvoorbeeld voor een VoIP bureautelefoon voor in het kantoor. Of ga voor een multicell DECT systeem met diverse draadloze handsets, die door het gehele pand bereik hebben.
Toegangscontrole voorkomt dat onbevoegden toegang hebben tot uw magazijn of de personeelsruimtes. Met behulp van een vingerafdrukscanner of compleet systeem met toegangspasjes of gezichtsherkenning geeft u alleen medewerkers de mogelijkheid om in de kantine, bij de persoonlijke kluisjes en andere personeelsruimtes te komen. Om de magazijndeur te beveiligen, is een video intercom een zeer geschikte oplossing. Zo ziet u direct wie er voor de deur staat en bepaalt u zelf of iemand binnenkomt.
Camera’s bieden een scala aan mogelijkheden. Uiteraard zijn camera’s onmisbaar voor de beveiliging van uw winkel, maar zij kunnen u ook handige inzichten geven met behulp van diverse technologieën. Nuttige functies zijn onder andere people counting waarbij u inzicht krijgt in piektijden en heat mapping waarbij looproutes in kaart worden gebracht. Ook biedt gezichtsherkenning uitkomst om veelplegers snel te identificeren. Bovendien kunt u camera’s bij de entree inzetten voor de handhaving van uw deurbeleid of het meten van temperatuur, wat onder andere nu in tijden van covid-19 zeer van pas komt.
Trek de aandacht van winkelend publiek, toon aanbiedingen en geef meer informatie over uw organisatie. Met een digital signage display kan het allemaal en versterkt u de communicatie met bezoekers. Een display in uw etalage met interessante content verleidt potentiële klanten om binnen te lopen. Eenmaal binnen biedt u bezoekers met een signage display meer informatie en inspiratie. Van reclamecampagnes met aanbiedingen tot modellen die uw kleding dragen of gerechten bestaande uit ingrediënten die u verkoopt. Alles om de klanten te overtuigen van uw producten. Kunnen bezoekers bij u ook terecht voor een kop koffie en een broodje? Geef dan de prijslijst weer, eventueel vergezeld van tijdelijke promo’s. Meer informatie over de mogelijkheden leest u op onze digital signage pagina.
Wilt u uw retailomgeving optimaliseren en heeft u nog vragen of wilt u advies? Neem dan contact op met onze productspecialisten. Zij helpen u graag bij uw keuze voor de juiste apparatuur en bieden een offerte op maat. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 030 669 1220 of per e-mail via sales@kommago.nl. Uiteraard kunt u ook onderstaand contactformulier invullen.